Una professió... apassionant

dilluns, 8 octubre de 2012

Avui hem visitat l'Associació de Mestres Rosa Sensat

Avui hem fet tot el grup la primera sortida del curs i hem pogut conèixer de primera mà l'Associació de Mestres Rosa Sensat, un centre de documentació i formació que esdevé un recurs imprescindible en la nostra futura tasca d'educadors i educadores infantils.

 
Ens ha explicat la història de l'Associació, els seus objectius, els serveis i activitats que organitza una de les seves professionals, la Pau Raga, a qui volem agrair la seva explicació com també les orientacions que ens ha fet per tal d'aprendre a cercar la informació a la seva biblioteca. 



Al llarg del matí hem pogut fer també una sessió en grup de treball amb els companys amb els quals estem preparant una exposició per fer a l'aula sobre els models pedagògics i els autors més destacats del món de l'educació dels infants de 0 a 6 anys. També ens han convidat a fer-nos sòcies i socis de l'Associació.



 Algunes companyes han aprofitat per comprar el llibre de lectura d'Elionor Goldschmied que estem treballant aquest dies, doncs a més Rosa Sensat és també una editorial amb un fons molt interessant sobre educació. La Pau ens ha mostrat algunes exposicions que hi havia a la biblioteca, com la dels contes de la Caputxeta vermella (un munt, amb il·lustracions molt boniques), la col·lecció de llibres de Temes d'Infància, sobre educació 0-6 i les revistes d'In-fàn-cia.
Podeu conèixer més si visiteu la seva web: http://www2.rosasensat.org/

30 comentaris:

  1. Aquesta sortida m’ha agradat perquè hem sortit fora del nostre espai habitual, i hem conegut un lloc on podem trobar tota la informació que vulguem. Tot va relacionat amb la infància i l’educació infantil i anem aprenent a poc a poc.

    Deuria ser obligatori mínim una sortida al mes com aquesta!

    Carmen Ponce

    ResponElimina
  2. La primera sortida que fem com a grup-classe sabia que no hem podia decebre! L’Associació de mestres Rosa Sensat m’ha encantat, no solament per les seves instal•lacions on s’hi dedica a la formació de mestres, sinó també per la quantitat d’activitats que es fan (vaig quedar impressionada amb el vídeo!). Estic d’acord amb Carmen. Sortides com aquesta almenys un cop al mes!

    Yasmina Carcelén

    ResponElimina
  3. Primer de tot jo també estic d’acord amb les meves companyes. Va ser una visita molt maca i vam tenir l’oportunitat de poder treballar els diferents pedagogs amb tot el material, revistes i llibres, que tenien a la biblioteca. A demés ens van dir que podíem consultar els llibres que tenien a la biblioteca sempre que ho necessitéssim i també venien llibres amb un 20% de descompte encara que no fossis soci. Les instal·lacions em van agradar molt. Sortides com aquesta valen la pena, seria bo
    poder-les fer un cop al mes.

    Laia Florit.

    ResponElimina
  4. Com ja han comentat les meves companyes ami també em va agradar molt la visita a Rosa Sensat.
    Vaig trobar molt interessant sobretot l'espai dedicat als més petits, la decoració i el material emprat per poder explicar els contes als infants. M'agradaria destacar la titella del peix per explicar el conte dels colors, trobo que un espai així l’haurien de realitzar totes les xarxes de biblioteques.
    També recalcar que quasi tota la informació l'he extret d'aquestes instal•lacions, ja que les meves companyes del grup i jo vàrem tornar a Rosa Sensat i el tracte va ser excel•lent.
    Estic molt contenta amb el personal i la gran diversitat de material que hi ha sobre l'educació infantil.
    Per acabar, també penso que s'haurien de realitzar activitats com aquesta ja que veient les diferents instal•lacions que hi han aprenem moltíssim sobre l'educació.

    ResponElimina
  5. Jo no vaig tenir l'oportunitat de disfrutar de les instal·lacions de l'Associació de Mestres Rosa Sensat, ja que no vaig assistir a la sortida per certs problemes que no esmentaré.
    Em fa molta llastima perquè tenia moltes ganes d'anar-hi i crec que em vaig pèrdre una sortida molt interessant i instructiva.

    ResponElimina
  6. Hola a tots!!

    Primer de tot vull dir que em va agradar molt el poder gaudir d'un dia diferent amb els meus companys i companyes. Respecte a la visita a Rosa Sensat, crec que és sens dubte un espai que ens servirà molt per a un futur i per consultar qualsevol tipus de dubte a través de tota la documentació que vam poder observar al llarg del matí.
    Una de les coses que més em va agradar personalment, va ser el racó del qual disposen per als infants, ja que el vaig trobar molt original i acollidor i amb llibres molt divertits i originals.

    Finalment, vam poder dividir-nos per grups i vam poder buscar informació sobre una recerca, personalment em va servir de molt ja que és un lloc on et submergeixes en l'àmbit de l'educació infantil.
    Espero que les visites que ens quedin al llarg del curs siguin igual d'interessants i que ens serveixin sobretot per al nostre futur més pròxim.

    ResponElimina
  7. Hola!
    Per començar a mi la excursió em va encantar, m'ho vaig passar molt bé, a més vam poder visitar tota la biblioteca nosaltres sols sense que ningú ens molestés, la part que més em va agradar de les seves instal·lacions va ser la sala on s'expliquen els contes als nens. També em va agradar conèixer un lloc nou on poder consultar coses de les que estem fent ara.
    Ja tinc ganes de la pròxima sortida!

    ResponElimina
  8. La sortida a l'Associació de Mestres Rosa Sensat em va semblar molt interessant perquè és un lloc on podem consultar moltíssima informació útil tant per ara com pel nostre futur. Em va sorprendre la quantitat de llibres, revistes i documents que podíem trobar per fer els nostres treballs. Crec que va ser una sortida molt favorable per nosaltres i que vam saber aprofitar molts dels recursos disponibles. També em va agradar bastant la zona dels nens petits, ja que es podia veure que tenia un ambient especial amb tants contes i la decoració tan original.
    En conclusió penso que va ser una sortida on vam aprendre molt i que seria una bona idea organitzar més sortides d'aquest tipus.

    Mónica Ramírez.

    ResponElimina
  9. Aquesta primera sortida em va agradar molt, perquè a més d'ajudar-nos a consultar informació sobre les exposicions que hem de fer, també ens va ajudar per conèixer una miqueta sobre la vida i les aportacions que va fer Rosa Sensat a l'àmbit de l'educació.
    Per altre banda, el que més m'ha cridat l'atenció van ser els petits espais que hi ha per als nens més petits on es poden relaxar i escoltar contes interessants i emocionants.
    En definitiva, l'excursió va resultar molt divertida, interessant i dinàmica i m'agradaria que es repeteixi una vegada més.

    ResponElimina
  10. Personalment no coneixia aquesta associació. És interessant conèixer-la, sobretot perquè ens pot servir de gran ajuda per a la professió que hem escollit. Em va tocar el grup que ha de treballar la Loczy i, tal i com he comentat, específicament, a l'apartat en concret, se m'ha obert tot un món de coneixements. Evidentment, Rosa Sensat, com a font de documentació, no va fallar en absolut, ans al contrari! Malgrat que hi ha molta informació a internet sobre Loczy, Rosa Sensat té un apartat, inclús, a la seva web.
    Tot plegat molt interessant.

    ResponElimina
  11. Abans de res, volía dir que hem va encantar la primera sortida com a grup-classe del curs! trobo que molt encertada i enriquidora a nivell personal, és un lloc que s'ha de tenir molt en compte a l'hora de fer un treball o buscar informació, ja que pot resultar de gran ajuda, i a més la Pau Raga, molt simpàtica i ajudant a tothom si tens qualsevol problema,i també volía destacar les seves instal·lacions, on fins i tot tenen una sala plena de contes i animals de peluix per entretenir els infants!
    Tot plegat fantàstic i espero que totes siguin com aquesta.

    ResponElimina
  12. Com moltes i molts companys, jo també estic d'acord amb moltes idees escrites als comentaris. Aquesta sortida m'ha semblat molt interessant, perquè no només hem tingut la sort de descobrir moltes coses de l'associació dita, també, almenys yo, he descobert contes que no tenia ni idea de que existien. Em sembla un lloc ideal per consultar qualsevol cosa del tema infància, ja que com ens va dir la Pau, n'hi han més de 70.000 llibres; segur que no n'hi ha cap tema que no estigui allà.
    Moltes gràcies a l'associació i a la Pau per la seva explicació i la bona estància.

    ResponElimina
  13. Hola a tots!
    Aquesta va ser la primera sortida junts i em va semblar molt bé ja que no coneixia aquesta associació ni aquesta biblioteca. Ara pel treball de M2 l'utilitzarem per quedar allà així que ens va anar molt bé visitar-la.
    L'explicació em va semblar interessant i bastant completa.



    ResponElimina
  14. Hola TEIS!
    L’excursió que vam fer el passat dilluns a l’Associació de Rosa Sensat em va semblar molt interessant de cara al nostre futur. A mi em sonava que hi havia una associació amb aquest nom, però no sabia en què consistia exactament. Penso que va ser interessant que la Pau ens expliqués totes les funcions que té l’associació i quins avantatges tenim si ens fem socis.
    A la biblioteca hi havia moltíssims llibres i també vam poder veure la part infantil amb els seus contes. Tots els llibres que ens van ensenyar em van semblar molt interessants, perquè normalment lo típic és fer un llibre d’una historieta, però allà hi havia llibres de tota mena, llibres que en passar pàgina es desplegaven mils de papers i són llibres molt recomanables pels infants perquè és una manera de que descobreixin coses noves i no sempre facin una ullada al típic conte. En el terra hi havia coixins de manera que era un espai molt acollidor perquè els infants s’hi sentin a gust.
    Després de fer aquest breu recorregut ens vam posar amb els grups de Didàctica per tal d’avançar i fer recerca del treball que exposarem la pròxima setmana. Van ser molt útils aquelles dues hores perquè vam poder resoldre algun dubte sobre el treball i jo personalment vaig trobar molta informació sobre Ovide Decroly.
    Excursions com aquestes valen la pena :)

    ResponElimina
  15. Bona nit !!
    L'excursió va ser molt interessant i ens va servir com a lloc on adreçar-nos si necessitem algun tipus de documentació o material de feina.
    Em va agradar moltíssim l'espai dels contes, ja que era un lloc molt acollidor i càlid. A més de poder trobar contes de tota mena!
    L'atenció de la bibliotecària va ser molt bona i en va donar un bon cop de mà, ja que hi havia massa informació en aquella petita i a la vegada enorme biblioteca...
    Espero seguir fent més sortides així ja que ens ajuden a millorar i a conèixer llocs on adreçar-nos de cara a la nostra feina com a futurs i futures mestres, o qualsevol altre cosa relacionada amb els infants!

    ResponElimina
  16. Bona nit.
    L´excursió a Rosa Sensat hem va agradar moltíssim. En primer lloc va ser tot un descobriment, perquè no sabia que existia una biblioteca a Barcelona dedicada íntegrament a mestres i educadors. Trobo que es perfecta i un excel·lent recurs per a totes les persones que es volen dedicar a la docència o a tractar amb infants (com el nostre cas). Van ser tots molt amables amb nosaltres, ens van ajudar en tot el que podien, i tant l'ambient, com la decoració o la distribució i l'ordre dels llibres donava una sensació de calma i de lloc acollidor.
    Tornaré molt aviat pel meu compte a Rosa Sensat, i tant de bo en un futur hem somrigui una mica el tema econòmic per poder-me fer sòcia (o almenys, participar en algun dels molts curset que es fan allí).

    ResponElimina
  17. Hola companys/es!!!
    La sortida a l'Associació a Rosa Sensat em va semblar d'allò més interessant,en primer lloc l'explicació de Pau Raga va ser molt orientativa i entenedora,a part d'això em va agradar molt les seves instal·lacions, sobre tot l'espai reservat pels infants, tots el contes i ninos que hi havía, va ser,crec, el que més em va cridar l'atenció.
    Per al treball d'M2 ens va ser de gran ajuda moltes revistes sobre la Renovació Pedagògica a Espanya, ja que en altre biblioteca no haguèssim trobat aquesta informació i he de reconèixer que al principi anàvem perdudes!!!
    Estic segura que tornaré a aquesta Associació ja sigui per fer una qualsevol consulta, comprar un llibre o fer treballs.

    ResponElimina
  18. Bon dia,
    Tal hi com he llegit d'alguna companya, jo personalment tampoc coneixia aquesta Associació, crec que és molt interessant ja que ens pot servir de gran ajuda per a poder continuar el nostre esquema mental sobre la infància.
    Em va cridar molt l'atenció l'espai que disposaven els més petits: els llibres, els peluixos... Crec que pels infants poder anar a una zona com la que tenia l'Associació és molt important ja que poden disfrutar i aprendre alhora.
    Pel treball de Didàctica, ens ha servit de gran ajuda, ja que hi havia la informació necessària de cada pedagog, com va ser el meu cas FREINET.
    Moltes gràcies al grup-classe per aquesta primera sortida.

    ResponElimina
  19. Buenos días educadores!!
    La salida a la asociación de Rosa Sensat, además de interesante, me pareció fascinante el trabajo que se lleva a cabo. No tenia ni idea de que tan cerca de mi casa existiera un recurso de estas dimensiones para los educadores. Porque eso es, lo que fue la salida para mí, un arma contundente de conocimiento para cuando sea educadora mas adelante. En las instalaciones podemos encontrar espacios para los adultos y también para los niños. Además se organizan actividades para los colegios e institutos como por ejemplo el cuidado del huerto que tienen en el terrado. Aprendizaje através de la experiencia!!
    Me gustaría destacar de la salida que fue la primera y que aprovechamos para conocernos un poquito fuera de las instalaciones de Salvador Segui. Por otra parte el trato que nos dieron fue fabuloso nos dejaron trabajar durante mas de 2h en su biblioteca. Gracias a ello pudimos nutrirnos de información valiosa para hacer los trabajos de m2. A ver que tal nos van las exposiciones!!
    Thays Alonso

    ResponElimina
  20. Bon dia

    Com ja han dit els meus companys, jo tampoc coneixia l’Associació Rosa Sensat, i em va semblar un lloc molt interesant, on es podia treure molta informació de tot el que buscaven per el treball de M2, i quan teníem dubtes ens han ates sense cap problema.
    També em va agradar molt el racó per els nens i nenes mes petits que a més de ser un lloc molt acollidor i havia llibres per els mes petits molt originals i divertits.

    Judith Pereira Torné

    ResponElimina
  21. Hola Bloggers!
    Aquesta sortida ha estat la primera sortida fora de les aules on hem pogut conèixer una associació de mestres Força interessant anomenada ¨ Rosa Sensat ¨.

    Hi ens van explicar l'objectiu fonamental que té i vam visitar totes les seves instal • lacions, la qual m'agradaria destacar el racó dels contes per a nens i nenes, ja que em va semblar un projecte molt ric i valuós per donar a conèixer la lectura i la bellesa que pot tenir la mateixa mitjançant contes i activitats relacionades amb el món de la lectura i la fantasia.

    Personalment crec que és un lloc que no es pot deixar de visitar i estic segura que no serà el darrer cop que m'acosti a Rosa Sensat.

    ResponElimina
  22. Hola TEI!

    La primera sortida del curs a sigut a una associació de mestres Rosa Sensat, un centre de documentació i formació que ens anirà molt bé, per quan siguem educadors.
    Al arribar a la biblioteca ens vam asseure al voltat d'una gran taula i en front d'un projector, a través del qual, ens han explicat què es l'associació de mestres Rosa Sensat, les seves funcions, els cursos que imparteixen, la distribució de les sales i el materials ( llibres, revistes...) en general ens han explicat el que podem trobar a la pàgina oficial d'aquesta biblioteca.
    Ha sigut una excursió molt interessant, ja que a més de visitar l'associació i del tracte amb el que ens han rebut, és un lloc on podem trobar molta informació, on hi han molts recursos i ofereixen serveis tant per futurs educadors com a mestres ja llicenciats.
    Una vegada acabada l'explicació ens han deixat un temps per poder començar el nostre treball sobre els pedagogs, en petits grups, com ja ens va assignar la Lourdes, professora de M2.
    Gràcies.

    ResponElimina
  23. Bona tarda,

    A mi, personalment, m'ha semblat una bona excursió pel que fa a aspectes tals com que hem pogut aprofundir en els llibres que estan destinats als infants i dels quals tenia una lleugera idea però malgrat tot, no m'han parat de sorprendre les seves formes originals i els seus colors captivadors.

    Ha estat també interessant perquè molts de nosaltres desconeixíem la ubicació d'aquesta biblioteca i pot ésser un molt bon recurs per la nostra tasca com a educadors/es.


    Per últim crec que ens ha ajudat molt a situar-nos en la ideologia dels treballs que tenim pendents i ens ha servit d'orientació i guia per aquests.

    ResponElimina
  24. Hola nois i noies!

    Ha estat molt interessant descobrir aquesta entitat ja que. sincerament, ignorava la seva existència.

    Trobo que és un lloc que ha tingut molta importància a nivell històric per tot el que representa (formació de mestres, renovació pedagògica). Segurament més d'un tornarem en un futur a fer aquesta visita ja sigui per cercar informació a la biblioteca, que disposa de tota informació en relació al nostre món; o per fer algun dels cursos que s'organitzen.

    M'ha encantat la zona dedicada als contes infantils. Personalment m'hagués agradat que ens ensenyessin la resta d'instal·lacions del centre, no sols la biblioteca.

    Pel que fa al tema del treball en grup, hem pogut trobar diferents recursos com ara llibres o revistes que ens han estat de gran utilitat per a desenvolupar la nostra tasca.

    Jessica Chavarria

    ResponElimina
  25. Hola TEI!!!
    El haver fet la excursió a la biblioteca de Rosa Sensat ha fet que puguem conèixer aquesta associació i saber les activitats que es lliuren en ella.
    A més a mi em va servir per poder comprar el llibre de L’Escola bressol amb un descompte que va fer que em surtis mes barat.
    A la biblioteca ens van explicar el funcionament de ella, per a que servia, quan anys portava feta, els tallers que fèiem, les sales de la biblioteca on vam veure el raconet per els nens petits.
    En definitiva la sortida va ser bona i ens va ajudar a cerca informació sobre els autors que teníem per a la exposició de didàctica.

    ResponElimina
  26. Hola companys i companyes!
    Com ja heu esmentat, a mi també em va agradar molt la visita a la biblioteca de Rosa Sensat. Sobretot, em va agradar molt el racó creat per als infants, tots els llibres, il·lustracions i ple de coses per a crear un ambient per als més petits.
    També vam tindre l'oportunitat de veure la biblioteca nosaltres sols, i penso que es un espai que està molt bé, que l'hem de tindre en compte i que ens pot servir en un futur pròxim quan ho necessitem. Vull resaltar l'atenció i l'ajuda que ens va donar la Pau Raga en tot moment.

    ResponElimina
  27. Hola TEIS del meu Heart!!!

    Aquesta sortida em va semblar molt interessant, tot i que va ser a una biblioteca, ja que vam poder gaudir de les diferents exposicions, de la dura història de Rosa sensat durant la seva fundació etc. Vam veure també una sala especial per contar contes, decorada i ambientada en un bosc.
    La veritat que va ser una bona experiència i sobretot un lloc nou per nosaltres amb bones expectatives de futur en torn a la nostra feina.

    ResponElimina
  28. La sortida ha estat quelcom novedosa.M´ha agradat conèixerla Biblioteca Rosa Sensat .M´ha agradat conèixer la història de la pedagòga.Les aportacions culturals, que va dur a terme Sensat, al llarg de la seva vida.La biblioteca, sembla amagada del món exterior .Situada a prop del Museu Marítim, és un racó de Barcelona que mereix ésser conegut .M´ha agradat l´experiència.

    ResponElimina
  29. Aquesta sortida hem va semblar molt profitosa per conèixer en què consistia l'escola de mestres Rosa Sensat. Pero sobretot, com a recurs i font de recerca d'informació pels futurs TEIs, per la realització de treballs i com a lloc de reunió entre els diferents companys.

    ResponElimina
  30. Hola companys i companyes, doncs aquesta sortida va estar molt be ja que ens va parlar de la associació i de la biblioteca on disposàvem de molts llibres. A mes vam poder començar a treballar a la biblioteca amb tots els llibres disponibles que hi havia, el que me em va sorprendre mes va ser les revistes que tenia la biblioteca amb molta informació en el meu cas de Loris Malaguzzi i la veritat que ens va servir de molta ajuda.

    ResponElimina